Thursday, November 5, 2009

Vraag 7

Is Corporate Social Responsibility vooral een PR truc of leidt de discussie op termijn tot ander gedrag van transnationale ondernemingen?





Ik neig naar PR truc,al kan het misschien v invloed zijn als genoeg mensen hun stem laten horen. Dan nog is de kans klein.
Rowinda
Ontvangen: : 5-11-2009 10:10





Pr truc. Bedryven besteden aan d marketing vh csr-beleid dan aan echt iets doen dat tastbaar verantwoord is.
Alberta
Ontvangen: : 5-11-2009 10:13





Vooral een pr truc,maar wel een die het gevolg is van een toenemend bewustzijn en (deels daardoor) media-aandacht
Wouter
Ontvangen: : 5-11-2009 10:13





Deels is t truc, verkoopt goed! Maar t zet mensen ook aan tot denken..naarmate t in meer sectoren en onderdelen van t maats leven gebruikt wordt zal dat t denken over csr en dus de discussie erover ten goede komen. Dergelijke onderwerpen hebben tijd nodig!
Riƫtte
Ontvangen: : 5-11-2009 10:21





Als TNCs zich niet aan CSR houden of doen, zal dit leiden tot problemen in de toekomst. Consumers vragen om CSR van TNCs
Casper
Ontvangen: : 5-11-2009 11:04





Het is iig n pr-truc, maar t ligt aan consument, overheid en bedrijfsleven of t meer wordt. Die moeten eisen aan elkaar stellen. Dit vraagt n grote verandering.
Els
Ontvangen: : 5-11-2009 11:16





Vooral een pr truc. Bedrijven willen in de eerste plaats overleven en veel winst maken.De rest is op zijn best bijzaak.aan de uitgaven aan Csr is dat al te zien
Ruben
Ontvangen: : 5-11-2009 12:09





Het zal op termijn tot een verandering van onderneminggedrag leiden want het zal een concurrentie instrument worden in de gedachte dat de consument ook meer eisen gaat stellen aan de producent
Peter
Ontvangen: : 5-11-2009 13:09





Het blijft een PR truc zolang klanten niet doorhebben dat ze liegen. Er komt een moment dat hun gedrag uitkomt. Met snelle hype-media komt dan reputatieschade.
Jelle
Ontvangen: : 5-11-2009 13:27





Het zal geen verandering teweeg brengen tot dat de consument het van de onderneming eist.
Lydia
Ontvangen: : 5-11-2009 13:30





De motivatie v bedrijven zal helaas vaak pr zijn,mr toch leidt t tot ander gedrag.
Ellen
Ontvangen: 05-11-09 16:46






Op de zeer lange termyn is het onontkoombaar dat corporations veranderen. Het is alleen zaak dat de corporations getriggerd blyven om te veranderen.
Jef
Ontvangen: 05-11-09 22:18






Ik denk dat het vooral een pr truc is, ondernemingen blijven toch vooral economisch georienteerd.
Ida
Ontvangen: 06-11-09 11:51






Het probleem is dat het vooral gebruikt wordt als pr. Op die manier is het dus niet een manier om het gedrag van tnc's te veranderen maar eerder een manier voor bedrijven om zich beter voor te doen dan in werkelijkheid het geval is.
Lieselotte
Ontvangen: 06-11-09 12:02






Beide. Begint mssch met pr, maar uiteindelijk beinvloedt het ook 't gedrag van TNC's. Als de consument het wil. Het is wel een langdurig proces en TNC's zitten pas in de beginfase. .
Meta
Ontvangen: 06-11-09 15:58






It is evidently both a PR element and at the same time an essential opportunity to improve the social status of personnel as well as a tool to sustain and increase corporate dividend.
Zhanna
Ontvangen: 07-11-09 00:05






Doordat de meeste het zullen gebruiken als een pr stunt zullen vervolgens steeds meer ondernemingen het ook gaan doen omdat ze anders achterblijven op de koplopers Op een gegeven moment zal dit resulteren in een standaard en dus leidt het uiteindelijk tot ander gedrag. Net als duurzaamheid, eerst werd er niet aan gedacht vervolgens werd het veel gebruikt als marketing en nu is het een vereiste want ook de maatschappij en daardoor ook de consument zien het nut en willen hun steentje bijdragen. En zijn zelfs indicatoren voor duurzaamheid. Misschien ook binnenkort voor social responsability?
Judith-Rosina
Ontvangen: 07-11-09 00:56



No comments:

Post a Comment